|
درباره
کتابخانه |
ساعات کار بخش های
مختلف کتابخانه چگونه است؟ (بالا) |
شنبه تا چهارشنبه: همه بخش
ها از ساعت 8 تا 12 و 13 تا 30/17 - پنجشنبه ها: فقط بخش امانت از ساعت 8 تا 12 و
13 تا 16 - جمعه ها: تعطیل |
کتابخانه دارای چه
بخش هایی است؟ (بالا) |
دفتر کتابخانه - بخش امانت
(گردش کتاب) - بخش خدمات فنی - بخش مرجع و نشریات - بخش اطلاع رسانی و پایان نامه
ها - بخش آموزش - مرکز اینترنت - سالن های مطالعه |
آیا کتابخانه دارای کتابخانه های
شعبه (وابسته) نیز هست؟ (بالا) |
بله. کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی در حال حاضر دارای 16 کتابخانه
شعبه (دانشکده ای و سایر مراکز) است. امور خدمات فنی از قبیل فهرست نویسی و
سازماندهی منابع این کتابخانه ها، در حال حاضر توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع
رسانی انجام می شود. (اطلاعات
بیشتر) |
جایگاه سازمانی کتابخانه چیست؟ (بالا) |
کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی زیرمجموعه معاونت پژوهشی دانشگاه محسوب
می شود. |
چگونه می توان با
کتابخانه تماس گرفت و یا مکاتبه نمود؟ (بالا) |
نشانی پستی: تهران -
بزرگراه خلیج فارس - نرسیده به عوارضی تهران قم - روبری حرم مطهر امام خمینی (ره) -
دانشگاه شاهد / تلفن تماس با دفتر کتابخانه و فکس کتابخانه: 51212271 / نشانی پست
الکترونیکی کتابخانه: library@shahed.ac.ir (اطلاعات
بیشتر) |
عضویت و
امانت |
چه کسانی می
توانند عضو کتابخانه شوند؟ (بالا) |
کلیه اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان مقاطع مختلف
تحصیلی و کارکنان دانشگاه شاهد می توانند با ارائه مدارک لازم به عضویت کتابخانه
درآیند. |
شرایط استفاده از
کتابخانه برای دانشجویان و اعضای هیات علمی سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی چیست؟
(بالا) |
این افراد امکان عضویت در کتابخانه را ندارند و فقط
می توانند با ارائه معرفی نامه معتبر از محل تحصیل و یا اشتغال خود و نیز همراه
داشتن کارت شناسایی معتبر از منابع کتابخانه در محل کتابخانه استفاده
نمایند. |
آیا مراجعین بخش
امانت کتابخانه می توانند داخل قفسه های مخزن شوند؟ (بالا) |
خیر. در حال حاضر با توجه به قفسه بسته بودن سیستم
مخزن کتابخانه، امکان حضور مراجعین در داخل قفسه های بخش مخزن وجود
ندارد. |
بخش امانت
کتابخانه دارای چه منابع و خدماتی است؟ (بالا) |
بخش امانت (گردش کتاب) واقع در طبقه همکف، دارای
کتاب های متنوعی به زبان های فارسی، عربی و لاتین و در موضوعات مختلف علوم انسانی،
فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم کشاورزی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی و ... است.
خدمات این بخش به اعضا شامل صدور کارت عضویت، امانت، رزرو، تمدید، دریافت سفارش و
پیشنهاد خرید، انجام تسویه حساب برای فارغ التحصیلان و ... می شود. (اطلاعات
بیشتر) |
آئین نامه بخش
امانت کتابخانه چیست؟ (بالا) |
برای دریافت فایل آئین نامه بخش امانت کتابخانه، اینجا
را کلیک کنید. |
مدارک لازم برای
عضویت در کتابخانه چیست؟ (بالا) |
کپی کارت دانشجویی برای دانشجویان و کپی آخرین حکم کارگزینی
برای اعضای هیات علمی و کارکنان / یک قطعه عکس 3 در 4 رنگی جدید / تکمیل فرم عضویت کتابخانه |
اعضای کتابخانه چه
تعداد منبع و به چه مدت می توانند به امانت بگیرند؟ (بالا) |
اعضای هیات علمی: 5 کتاب به مدت 30 روز / دانشجویان
کارشناسی ارشد و کارکنان: 4 کتاب به مدت 20 روز / دانشجویان کارشناسی: 3 کتاب به
مدت 10 روز |
مراجعین کتابخانه
از چه راه هایی می توانند به جستجوی منابع مورد نیاز خود بپردازند؟ (بالا) |
در حال حاضر امکان جستجوی منابع کتابخانه، از طریق
نرم افزار موجود در کتابخانه و نیز اینترنت فراهم است. |
آیا امکان جستجوی
منابع کتابخانه از طریق اینترنت فراهم شده است؟ (بالا) |
بله. امکان جستجوی منابع کتابخانه از طریق اینترنت
به دو صورت فراهم است: 1 - از طریق لینک «جستجو در فهرست منابع کتابخانه (اپک)» در
صفحه اصلی وبگاه کتابخانه 2- از طریق نشانی مستقیم http://lib.shahed.ac.ir |
آیا امکان جستجوی منابع کتابخانه
های شعبه (وابسته) کتابخانه از طریق اینترنت فراهم شده است؟ (بالا) |
خیر. در حال حاضر امکان جستجوی منابع کتابخانه های
شعبه (وابسته) کتابخانه از طریق اینترنت فراهم نشده است. |
آیا امکان کنترل
وضعیت امانت برای اعضای کتابخانه از طریق اینترنت فراهم شده است؟ (بالا) |
بله. کنترل وضعیت امانت برای هر عضو هم از طریق نرم
افزار موجود در کتابخانه و هم از طریق وبگاه کتابخانه فراهم است. |
نام کاربری و کلمه عبور هر عضو برای کنترل وضعیت
امانت خود از طریق وبگاه کتابخانه چیست؟ (بالا) |
شماره عضویت در کتابخانه به عنوان نام کاربری و سه
صفر (000) به عنوان کلمه عبور هر عضو درنظر گرفته شده است. کلمه عبور هر فرد با
ورود به محیط شخصی خود قابل تغییر است. |
آیا می توان منابع
مورد نیاز را رزرو نمود؟ (بالا) |
بله. امکان رزرو فقط در مورد منابعی که به امانت
رفته اند و هیچ نسخه ای از آنها در کتابخانه موجود نیست، هم از طریق نرم افزار
موجود در کتابخانه و هم از طریق اینترنت فراهم است. |
آیا امکان رزرو و
یا تمدید مهلت امانت منابع از طریق اینترنت فراهم شده است؟ (بالا) |
بله. امکان رزرو منابعی که به امانت رفته و در حال
حاضر در کتابخانه موجود نیستند، از طریق سیستم اپک (جستجو در فهرست منابع کتابخانه)
فراهم است. |
آیا می توان مهلت
امانت منابع به امانت گرفته شده را تمدید کرد؟ (بالا) |
بله. کلیه اعضای کتابخانه می توانند در صورت عدم
تاخیر زیاد در بازگرداندن منبع به کتابخانه، تا زمانی که آن منبع توسط
عصو دیگری رزرو نشده باشد، می توانند مهلت امانت منبع به امانت گرفته شده را تمدید
نمایند. |
مدت اعتبار رزرو
منابع رزرو شده چقدر است؟ (بالا) |
با توجه به محدود بودن منابع کتابخانه و تقاضای
زیاد منابع پراستفاده، امکان نگهداری زیاد از منبع رزرو شده فراهم نیست و حداکثر تا
یک روز پس از بازگشتن منبع به کتابخانه رزرو آن اعتبار دارد. |
آیا تاخیر در
بازپس دادن منابع به کتابخانه موجب جریمه خواهد شد؟ (بالا) |
بله. با توجه به الکترونیکی بودن سیستم امانت
کتابخانه، کلیه تاخیرهای اعضا در سابقه آنان ثبت شده و حداکثر تا زمان فارغ
التحصیلی قابل تسویه است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ و نوع جریمه ها به آئین
نامه بخش امانت مراجعه نمایید. |
در صورت گم شدن و
یا خدشه دار شددن منابع به امانت گرفته شده چه باید کرد؟ (بالا) |
عین منابع خسارت دیده باید تهیه و به کتابخانه
تحویل داده شوند. |
مراحل تسویه حساب
نهایی دانشجویان با کتابخانه به چه صورت است؟ (بالا) |
دانشجویانی که عضو کتابخانه هستند با مراجعه به بخش
امانت و تحویل دادن کتاب های به امانت گرفته خود و پرداختن جریمه های معوقه می
توانند تسویه حساب نمایند. البته در مورد دانشجویانی که دارای پایان نامه هستند
ابتدا باید یک نسخه از پایان نامه خود را به بخش اطلاع رسانی کتابخانه تحویل داده و
سپس برای تسویه نهایی با کتابخانه به بخش امانت مراجعه نمایند. |
آیا ارائه کارت
عضویت کتابخانه برای امانت گرفتن و یا تمدید مهلت امانت منابع الزامی است؟ (بالا) |
بله. |
آیا می توان با
کارت عضویت فرد دیگری منابع کتابخانه را به امانت گرفت؟ (بالا) |
خیر. |
آیا برای بازپس
دادن منابع به کتابخانه حضور عضو امانت گیرنده الزامی است؟ (بالا) |
خیر. |
آیا می توان مهلت
امانت منابع به امانت گرفته را از طریق اینترنت و یا تلفنی تمدید نمود؟ (بالا) |
خیر. در حال حاضر فقط به صورت حضوری می توان مهلت
امانت منابع به امانت گرفته را تمدید نمود. |
آیا کتابخانه
دارای سالن مطالعه است؟ (بالا) |
بله. سالن های مطالعه خواهران و برادارن در کنار
بخش امانت (طبقه همکف کتابخانه) قرار دارند. |
آیا فقط اعضای کتابخانه می توانند از سالن های
مطالعه استفاده نمایند؟ (بالا) |
خیر. سالن های مطالعه کتابخانه در حال حاضر قابل
استفاده عموم دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی است. |
بخش خدمات فنی
کتابخانه دارای چه منابع و خدماتی است؟ (بالا) |
بخش خدمات فنی کتابخانه شامل کلیه کتاب های تازه
تهیه شده (خریداری شده و یا اهدایی) است که در بدو ورود به کتابخانه و به منظور
انجام عملیات فنی و تخصصی فهرست نویسی و آماده سازی وارد این بخش می شوند و پس از
تکمیل این عملیات وارد مخزن کتابخانه شده و قابل امانت گرفتن می شوند. این بخش
همچنین عملیات فهرست نویسی و سازماندهی مجموعه منابع سایر کتابخانه های دانشگاه را
بر عهده دارد. |
آیا امکان سفارش و پیشنهاد تهیه
منابع (اعم از کتاب، نشریه و یا منابع الکترونیکی) به کتابخانه فراهم شده
است؟ (بالا) |
بله. امکان سفارش و پیشنهاد تهیه منابع هم به صورت
حضوری در بخش امانت کتابخانه و هم به صورت اینترنتی، از طریق بخش صندوق
پیشنهادهای وبگاه کتابخانه فراهم است. |
مرجع و
نشریات |
بخش مرجع کتابخانه
دارای چه منابع و خدماتی است؟ (بالا) |
بخش مرجع کتابخانه شامل انواع منابع مرجع از قبیل
دایره المعارف ها، فرهنگ های لغت، زندگی نامه ها، کتابشناسی ها، راهنماها، منابع
جغرافیایی (اطلس ها و نقشه ها) و ... است. فعالیت هایی از قبیل پاسخگویی به سوالات
مرجع مراجعین و تکثیر از منابع مرجع درخواستی از جمله خدمات این بخش است. (اطلاعات
بیشتر) |
آیا منابع بخش
مرجع به امانت داده می شوند؟ (بالا) |
خیر. منابع مرجع فقط در داخل این بخش قابل استفاده
هستند. |
آیا امکان جستجوی منابع مرجع
فراهم شده است؟ (بالا) |
بله. امکان جستجوی منابع مرجع همجون سایر منابع
کتابخانه، هم از طریق نرم افزار موجود در این بخش و هم از طریق اینترنت فراهم شده
است. |
آیا امکان تکثیر
از منابع مرجع در این بخش فراهم شده است؟ (بالا) |
بله. با توجه به عدم امکان امانت دهی این منابع،
مراجعین محترم می توانند از صفحات درخواستی خود در همین بخش تکثیر
نمایند. |
آیا فقط اعضای کتابخانه می توانند از بخش مرجع و
نشریات کتابخانه استفاده نمایند؟ (بالا) |
خیر. بخش مرجع و نشریات، در حال حاضر قابل استفاده
برای عموم دانشجویان است. |
بخش نشریات
کتابخانه دارای چه منابع و خدماتی است؟ (بالا) |
این بخش شامل روزنامه ها و مجلات است. مراجعین
محترم می توانند از نشریاتی درخواستی خود در همین بخش تکثیر
نمایند. |
آیا امکان جستجوی نشریات فراهم
شده است؟ (بالا) |
بله. امکان جستجوی نشریات همجون سایر منابع
کتابخانه، هم از طریق نرم افزار موجود در این بخش و هم از طریق اینترنت فراهم شده
است. البته باید توجه داشت که این به معنای امکان جستجو در محتوای نشریات و مقالات
آنها نیست و صرفا منظور جستجوی اطلاعات کتابشناختی نشریات و موجودی آرشیو
آنهاست. |
آیا منابع بخش
نشریات به امانت داده می شوند؟ (بالا) |
خیر. منابع بخش نشریات همچون منابع مرجع فقط در
داخل این بخش قابل استفاده هستند. |
آیا امکان تکثیر
از منابع بخش نشریات فراهم شده است؟ (بالا) |
بله. امکان تکثیر از نشریات همچون منابع مرجع در
این بخش فراهم شده است. |
خدمات میز مرجع مجازی (سرویس
پرسش از کتابدار) |
خدمات میز مرجع
مجازی (سرویس پرسش از کتابدار) چیست؟ (بالا) |
ميز مرجع مجازي (سرويس پرسش از كتابدار) به منظور
پاسخ گويي به سوالات مراجعين محترم به وبگاه كتابخانه مركزي و مركز اطلاع رساني
دانشگاه شاهد، از طريق پست الكترونيكي طراحي شده است. |
چه کسانی می
توانند از خدمات میز مرجع مجازی (سرویس پرسش از کتابدار) استفاده نمایند؟ (بالا) |
کلیه اعضای هیات علمی، دانشجویان مقاطع مختلف
تحصیلی و کارکنان دانشگاه شاهد می توانند از خدمات میز مرجع مجازی استفاده
نمایند. |
چگونه می توان از
خدمات میز مرجع مجازی (سرویس پرسش از کتابدار) استفاده نمود؟ (بالا) |
مراجعين محترم مي توانند با تكميل فرم
ارسال سوال موجود در اين بخش و ارسال به كتابخانه مركزي و مركز اطلاع رساني
پاسخ پرسش هاي مورد نظر خود را دريافت كنند. همچنين در صورت عدم تمايل به استفاده
از اين فرم مي توانند سوالات مختلف خود را به صورت مستقيم و از طريق پست الكترونيكي
به نشاني (library@shahed.ac.ir) ارسال داشته و پاسخ خود را در اسرع وقت و
از طريق پست الكترونيكي خود دريافت دارند. |
آیا برای استفاده
از خدمات میز مرجع مجازی باید هزینه ای پرداخت شود؟ (بالا) |
خیر. |
اطلاع رسانی و پایان نامه
ها |
بخش اطلاع رسانی
کتابخانه دارای چه منابع و خدماتی است؟ (بالا) |
این بخش شامل منابع الکترونیکی و پایان نامه های
دانشجویی و پروژه های تحقیقاتی است. منابع الکترونیکی شامل انواع پایگاه های
اطلاعاتی و نشریات الکترونیکی و نیز لوح های فشرده است. این بخش خدمات متنوعی از
قبیل سفارش و تحویل مقاله، ثبت نام برای اختصاص اکانت اینترنت و ایمیل دانشگاه،
خدمات طرح امین، تکثیر از بخش های خاص پایان نامه ها، امانت دهی لوح های فشرده و
... را ارائه می دهد. (اطلاعات
بیشتر) |
آیا کتابخانه عضو
طرح غدیر است؟ (بالا) |
خیر. |
طرح امین چیست و
چه کسانی و چگونه می توانند از آن استفاده کنند؟ (بالا) |