·
ساعت کار بخشهای مختلف مرکز اسناد و مدارک علمی
دانشگاه به چه صورت است؟
از طریق این لینک
میتوانید به ساعت کار مرکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه دسترسی
داشته باشید.
·
چه
افرادي ميتوانند عضو كتابخانه باشند؟
همهی دانشجویان،
اساتید و کارمندان دانشگاه شاهد
·
چگونه
ميتوان عضو كتابخانه شد؟
با مراجعه به پورتال مرکز اسناد و
مدارک علمی دانشگاه و ثبت درخواست عضویت و تایید آن توسط مسئول کتابخانه
·
آيا
كتابخانه به افرادي كه عضو كتابخانه نيستند (دانشآموزان، دانشجويان و محققان
ساير دانشگاهها، سازمانها و ...) خدمات ارائه ميدهد؟
ارائه خدمات در بخش امانت ویژهی دانشجویان، کارکنان و اعضاء هیات علمی
کتابخانه میباشد.
ارائه خدمات در سایر بخشهای
کتابخانه مطابق با ضوابط هر بخش میباشد.
·
چگونه
ميتوان از سرويس امانت و تمدید از راه دور مرکز اسناد و مدارک
علمی دانشگاه استفاده کرد؟
امانت کتاب به صورت
حضوری است و خدمات غیرحضوری کتابخانه شامل تمدید، جستجو و رزرو میباشد
که از طریق پرتال امکانپذیر است.
·
تعداد
و مدت زماني كه ميتوان كتاب را به امانت برد چقدر است؟
تعداد و مدت زمان امانت
کتاب براساس مقطع تحصیلی متفاوت است.
مقطع کارشناسی و کارمندان 3 نسخه
به مدت 10 روز
مقطع ارشد و دکتری حرفهای 6 نسخه
به مدت 20 روز
مقطع دکتری تخصصی و اعضاء هیات
علمی 6 نسخه به مدت 30 روز
·
آیا
امکان امانت گرفتن کتاب از سایر دانشکدهها وجود دارد؟
بله. هر کدام از
اعضاء مرکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه با عضویت در این مرکز امکان دریافت کتاب از
سایر کتابخانهها (دانشکدهای، بیمارستان، مراکز تحقیقاتی و ...) را نیز به دست میآورند.
·
در
صورت تاخير كتاب، چقدر بايد جريمه پرداخت گردد؟
روزی 500 ریال به
ازای هر مدرک
·
درصورتی
که کتابی مفقود و يا ناقص شود چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
باید عین خود کتاب
تهیه و به کتابخانه تحویل داده شود.
·
در
صورت مفقود شدن کتاب امانت گرفته شده و نبود نسخهی مشابه در بازار برای تهیه، چه باید
کرد؟
در صورت وجود نسخهی الکترونیکی و
یا نسخهی چاپی آن در دیگر کتابخانهها، باید کپی خوانا و صحافی شده آن به همراه
هزینههای سازماندهی کتاب به کتابخانه تحویل داده شود. در صورت عدم وجود نسخهی
مشابه برای کپی، عضو باید سه برابر قیمت روز کتاب را به کتابخانه تحویل دهد.
·
نحوه
تمدید کتاب چگونه است؟
تمدید کتاب از طریق
صفحهی شخصی عضو در پورتال
مرکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه امکان
پذیر است.
·
چگونه
ميتوان منبع (کتاب،پایاننامه و ...) مورد نياز
خود را جستجو کرد؟
از طریق سیستمهای
جستجوی موجود در بخشهای امانت و مرجع و یا جستجو در پورتال مرکز اسناد و
مدارک علمی دانشگاه
·آيا
امكان دسترسي به فهرست منابع كتابخانه از خارج دانشگاه وجود دارد؟
بله، از طریق مراجعه به پورتال مرکز اسناد و مدارک علمی
دانشگاه
·نحوهی
رزرو کتاب چگونه است؟
با مراجعه به صفحهی شخصی در پورتال مرکز اسناد و مدارک علمی
دانشگاه و جستجوی کتاب مورد نظر، اگر کتاب در امانت باشد، با
کلیک بر روی گزینه رزرو، میتوان کتاب مورد نظر را رزرو کرد.
·
مخزن كتابخانه
قفسه بسته است يا قفسه باز؟
قفسه بسته
·
نظم
کتابها در مخزن کتابخانه بر چه اساسی است؟
بها
براساس ردهبندی موضوعی در قفسهها قرار گرفتهاند. این ردهبندی برای
کتابخانه پزشکی NLM و کتابخانههای
غیرپزشکی LC
است.
·
معیار
خرید کتاب چیست؟
خرید کتاب براساس درخواست اساتید و دانشجویان دانشگاه و با
تشخیص کارشناسان کتابخانه به شرط موجود نبودن در مخزن کتابخانه، انجام میشود
.
·
تسویه
حساب کتابخانه چگونه انجام میگی
رد؟
تسویه حساب از کتابخانه شامل دو
بخش است.
1.
تسویه
حساب پایاننامه (دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی که موظف به ارائه پایاننامه
هستند.)
2.
تسویه
حساب بخش امانت
تسویه حساب پایان
نامه
پایاننامه
ابتدا باید براساس شیوهنامه نگارش پایاننامههای دانشگاه شاهد تنظیم شده و سپس از طریق صفحهی شخصی دانشجو در پورتال مرکز اسناد و
مدارک علمی دانشگاه در قالب فایل Word
و PDF به کتابخانه ارسال گردد.
پس از تایید توسط
مسئول مربوطه، پایاننامه باید در سایت ایرانداک ثبت شود. با ثبت متن کامل پایاننامه
در ایرانداک و تایید کتابخانه، دانشجو باید برای تسویه حساب نهایی به بخش امانت
کتابخانه مراجعه نماید.
تسویه حساب بخش امانت
اعضاء ابتدا باید کتابهای در دست
امانت را به کتابخانهی
مربوطه تحویل داده و جریمههای احتمالی را پرداخت نمایند. و در نهایت با مراجعه به
بخش امانت مرکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه تسویه نهایی کتابخانه را انجام دهند.